contact helpt website

Website informeert over contact tussen betrokkenen verkeersongeval

06/07/2021

In de zomereditie van LetselschadeNEWS die vandaag is verschenen, staat een artikel over de website Contacthelpt.nl, een initiatief van de Vrije Universiteit Amsterdam en filmproducent MOONDOCS. Deze nieuwe website informeert betrokkenen bij een verkeersongeval (tijdig) over het contact aangaan met de andere partij.

In het artikel komt Serva Dollenkamp aan het woord, verandermanager bij verzekeraar Achmea. Eén van haar uitdagingen is om samen met 400 collega’s het contact te bevorderen tussen slachtoffer en veroorzaker. “Ik geloof in de veerkracht van mensen. Soms moet je mensen daarin prikkelen. Daar kun je bij helpen.” Ze legt uit waarom de verzekeraar de website gebruikt in het contact met cliënten en mensen met letsel. “Alleen geld helpt mensen vaak niet. Hulp gaat dan ook over emotionele factoren die herstel bevorderen.”

Excuses maken

In het LetselschadeNEWS artikel vertelt ook VU-hoogleraar Arno Akkermans waarom (tijdig) contact belangrijk is voor betrokkenen. “Mij zit het geweldig dwars dat de gemiddelde burger nog steeds denkt dat hij geen excuus mag maken. Dat de verzekeraar niet dekt. Dat is dus niet zo en dat is voor mij de missie van het platform!”

Lees het gehele artikel.

Podcasts

Bezoekers kunnen op de website diverse podcasts beluisteren waarin ervaringsdeskundigen vertellen over wat contact hen heeft gebracht. Mede dankzij Stichting Achmea Slachtoffer en Samenleving (#SASS) en het Verbond van Verzekeraars kwam het platform tot stand. Ook Perspectief werkte mee. Bedoeling is dat meer verzekeraars de website gaan inzetten in hun dienstverlening.

Benieuwd naar de website? Neem hier een kijkje: contacthelpt.nl

Lees het artikel in het LetselschadeNEWS

Meer weten over herstelbemiddeling na een verkeersongeval?

Lees verder op onze website